Motiva COLIMO (Color & Light Modulator) - это инструмент пост-обработки в режиме реального времени, основной целью разработки которого было изменение сцен после процесса визуализации. Используя отвизуализированные изображения в качестве базы, Вы сможете изменить цвета и текстуры и влияние на всю сцену, включая отражения и преломления на основе трассировки лучей, глобального освещения с просачиванием, это приложение работает в режиме реального времени, однако качество ограничивается Вашим навыками, используя офлайн рендереры.
Независимый движок визуализации. Он не обрабатывает трёхмерные данные, трёхмерные сетки больше не требуются, так что теперь можно поделиться проектом без размещения сетки! Это займёт всего несколько отвизуализированных изображений и некоторых проходов с нашим (быстрым) специальным шейдером.
Полностью аппаратное графическое ускорение. Все процессы проходят в графическим процессором через 32-битный буфер, захватывая фиксированный размер окна просмотра, но может сохранять изображения в полном исходном размере.
Поскольку COLIMO использует в качестве исходных 2D-данные (преимущественно файлы hdr или exr) рендерер является независимым! К сожалению необходим специальный проход или настраиваемый шейдер для Luxology Modo (Modo 501 или более новая версия) или Mental Ray, так что придётся устанавливать (установлен по умолчанию в Maya, Softimage и 3ds Max). В будущем этот проход возможно будет заменён проходом Thea Render, таким образом появиться совместимость с Sketchup, Blender и Cinema4D тоже.
И так, если я не использую Modo мне нужно сделать обработку Mental Ray?
- Нет, Вам только нужно сделать проход Mental Ray с предоставленным шейдером, обработка может быть сделана любым другим рендерером.
Могу ли я импортировать трёхмерные данные (obj, 3ds и др.)?
- Нет, трёхмерные данные не обрабатываются, вам нужно работать только с изображениями.
Motiva COLIMO (Color & Light Modulator) is a realtime postproduction tool, that was designed with the primary target of change scenes after the rendering process. Change lights, colors, relieving and textures: Using prerendered images as base you could change colors and textures and his influence over the whole scene including raytraced reflections, raytraced refractions and GI bleeding, this app is a realtime one but the quality is limited by your skill using offline renderers.
Renderer engine independent. It don’t handles real 3D data, 3D meshes are not needed anymore, you can share your project without share your meshes! It only takes some prerendered images and some passes of our (fast) provided special shader.
Fully GPU accelerated. All the process are made in your GPU through 32 bit internal buffers, taking the fixed size of the viewport but it can save your images in the full input size.
FAQIs COLIMO compatible with my workflow?
- Since COLIMO uses 2D data as input (hdr or exr files preferred) is renderer independent! Unfortunately a special pass of or the custom shader for Luxology Modo or the custom shader for Mental Ray is needed so you will need have it installed too (default on Maya, 3DMax and Softimage). In the future this pass could be replaced by a Thea Render pass so it will be compatible with Sketchup, Blender and Cinema4D too.
So if I’m not using Modo I need to do my renders with Mental Ray?
- No, you only need to do a Mental Ray pass with the provided shader, the renders could be done with any other renderer.
Could I import 3d data (obj, 3ds...)?
- No, 3D data is not handled, you only need to work with images.
Can COLIMO change the amount/glossy of the reflections/refractions?
- Not, sorry, at least at this version.
Why COLIMO is not free as SOAP and RealCamera standalone?
- COLIMO is a more complex app and we have to pay our bills.
Is planned a special price for educational licenses?
- No, sorry, we think that is enough cheap even for educational purposes.
Can I apply postproduction to the images before using it as input in COLIMO?
- Sure, no problem at all.
COLIMO works with sequences or video?
- Since COLIMO needs n+1 render to work for each frame we don’t think this would be too much useful for animations.
Is there a size limit in the images used?
- The only limit is the memory available in your video card.
What`s new:- Packaging method changed to bypass the false virus notifications, unfortunatly Emsisoft, Fortinet, Ikarus and Jiangmin still tagging COLIMO executable as a potential trojan (43 antivirus engines tested);
- New and improved scripts for 3DMax and Modo;
- The new security directives used by Google Chrome and Internet Explorer makes the exported webs only readable from a web server since you can\'t load local files in a webpage. To avoid this problems now you an choose between the classic mode (html + xml) or the new one (all in the .html) that works without problems locally;
- New internal method that deals better with the black noise produced by using unbiased renderers;
- Tif image format support;
- Color filtering over lights fixed;
- Fixed a problem with gamma when the first changeable object is a plain color and deseam is activated.
Операционная система: Windows XP/Vista/ 7.
Язык интерфейса: Английский
Размер: 26.55 MB (Лекарство в архиве)